Processing

A Scratch-hez hasonlóan a Processing is az MIT-ról indult többek között azért, hogy a programozást szerethetőbbé tegye. A Scratch az egészen fiatal gyerekeknek készült és a célja, hogy játékosan algoritmizálást tanítson.

Igen, algoritmizálást, nem programozást. A Scratch egy nyelv is, de erősen korlátozott. Profi programozást nem lehet vele tanulni, mert színes építőkockákat, úgynevezett blokkokat használ, amivel gyorsan, látványos eredményt érhetünk el, de a blokk programozás inkább csak játék. Ezzel szemben a Processing egy, az iparban is elterjedt programozási nyelvre, a Java-ra épít.

A Java nyelvet többé-kevésbé ismerve a következőket tehetjük:

  • informatika emelt szintű érettségin a programozás feladathoz választhatjuk
  • Androidos alkalmazásokat írhatunk
  • banki rendszerek is használnak Java-t
  • még egyes ipari robotok is programozhatók ezen a nyelven
  • az AbevJava is nem meglepő módon Java nyelven íródott (bár vannak ennél szebb és jobb programok is).

Kisebb játékokat, mobilalkalmazásokat is írhatunk Androidra a Processing segítségével, és erre alapozva elkezdhetjük a Java-ban elmélyedést.